Jocurile STEM/ STEaM pentru preșcolari

Copiilor mici le place să rezolve probleme și să exploreze lumea prin intermediul științei, tehnologiei, ingineriei și matematicii (STEM).

Există modalități distractive și ușoare prin care puteți organiza activitățile STEM alături de  preșcolari.

Învățarea STEM poate sprijini dezvoltarea timpurie a copiilor în domeniul matematicii, dar poate forma și multe alte abilități importante necesare pentru viitor.

Știință, tehnologie, inginerie și matematică (STEM) la grădiniță? Mulți veți spune că este greu să facem asta la o vârstă atât de mică, ar fi mai potrivit pentru copiii mai mari. Dar experiențele noastre în explorarea STEM cu preșcolarii sugerează contrariul. Atunci când sunt implicați în activități care susțin învățarea STEM, copiii mici pot rămâne curioși, concentrați, comunicativi și activi timp de peste 45 de minute (sau mai mult). Mai mult: copiii se distrează de minune. Și, în tot acest timp, ei învață concepte STEM și aplică matematica pentru a rezolva probleme din lumea reală.

De ce STEM?

Ceea ce copiii mici învață despre matematică și științe până la intrarea la grădiniță poate avea un impact asupra rezultatelor academice ale copiilor pe parcurs.  Cercetările recente subliniază importanța abilităților și cunoștințelor STEM timpurii pentru copii, precum și valoarea sprijinului acordat educatorilor în predarea timpurie a STEM.

În multe dintre activitățile STEM preșcolare pe care le desfășurăm împreună cu profesorii, matematica timpurie este folosită pentru a sprijini înțelegerea de către copiii mici a fenomenelor științifice – cum ar fi vântul – și pentru a rezolva probleme de inginerie. Conceptele și practicile de matematică încorporate se regăsesc în multe standarde școlare, atât pentru copiii mici, cât și pentru elevii mai mari.

Activitățile STEM sprijină nu numai dezvoltarea competențelor matematice și științifice, ci oferă, de asemenea, oportunități de consolidare a competențelor lingvistice. În plus, deși fiecare dintre cele patru materii STEM merită atenție individuală în școală, subiectele sunt adesea discutate în ceea ce privește modul în care se combină și se conectează între ele. Atunci când sunt asociate cu o altă materie, cum ar fi limba română sau o limbă străină, STEM oferă un context și mai bogat în care se poate vorbi și gândi despre matematică.

Cum rămâne cu matematica?

Cercetările arată că elevii învață mai bine conceptele de matematică atunci când au oportunități multiple și variate de a interacționa cu matematica, de a aplica ceea ce au învățat și de a descoperi matematica în lumea reală. În timpul activităților, preșcolarii s-au implicat în mod natural în conversații și experimente folosind concepte matematice timpurii, cum ar fi măsurarea și conștientizarea spațiului.

Măsurare. După ce au construit și asamblat sunguri mașinuțele de curse, copiii au măsurat cât de departe au călătorit mașinuțele lor. Și-au scris numele pe bilețele autocolante și le-au așezat pe podea pentru a marca și estima distanța parcursă. În activitatea de construcție, copiii și-au folosit mâinile pentru a compara înălțimile structurilor și pentru a menține bazele structurilor pe podea, astfel încât să poată face comparații corecte.

I-am auzit pe copii vornind despre măsurători: Biletul tău lipicios este în capătul holului – este departe. Hai să începem mașinile noastre cu pânze în același loc, ca să fie corect. Structura mea este mai înaltă – priviți! De asemenea, i-am auzit pe copii luând în considerare greutatea în proiectele lor: Mașina nu s-a mișcat înainte, ci doar s-a răsturnat. Un copil a decis să elimine o parte din greutate pentru ca mașina să fie mai ușoară (măsurând greutatea în mod informal și fără cifre în această etapă) și să testeze din nou vehiculul.

Preșcolarii au recunoscut că distanța și greutatea sunt caracteristici care pot fi măsurate și au explorat impactul modificării modelelor lor asupra măsurătorilor.

Conștiința spațială. Atunci când un copil a avut probleme în a face să funcționeze mașina cu pânze, unul dintre noi a întrebat: Vântul trebuie să se afle în partea de sus a structurii sau în partea de jos pentru a o mișca? Odată ce copilul a decis că ar putea fi de ajutor dacă vântul ar sufla spre partea de jos a mașinii, copilul a putut să își dea seama ce influențează viteza mașinii. Copiii au discutat, de asemenea, despre locul în care să își plaseze mașinile în raport cu ventilatorul: Aerul suflă în direcția aceea; puneți-o în fața ventilatorului.

Găsiți aici setul kit de asamblare mașinuțe de curse, în broșura acesteia găsiți mai multe informații despre asablare, funcționare și principii STEM relevante.

Prin continuarea navigării pe site-ul nostru sunteți de acord cu politica cookies 📋